נשות הכותל מתכננות הדלקה פרובוקטיבית בנר רביעי של חנוכה

אותן נשים מתכננות הדלקה בנר רביעי של חנוכה שיתקיים ביום שלישי בשעה 18:30 והן מזמינות נשים מכל הארץ להביא חנוכיות אישיות ולהגיע לטקס בהסעות שהן מארגנות מתל אביב, ממודיעין ומירושלים
אבי יעקב 1 Comment on נשות הכותל מתכננות הדלקה פרובוקטיבית בנר רביעי של חנוכה

משתמשות בטיעון שבהדלקה המסורתית נשללת השתתפות נשים בטקס וכי הן פועלות למנוע את ההדרה ולאפשר לנשים לקיים את מצוות הדלקת נרות החג • באחד מימי החנוכה אשתקד עוררה סערה חכי"ת זוטרה מהספסלים האחוריים של הכנסת כאשר הבריחה חנוכיה לכותל

Jewish kids play with dreidels by the Hanukkiya at the western wall, in Jerusalem's Old City, during the Jewish holiday of Hanukkah. December 09 2012. Photo by Mendy Hechtman/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? ?????? ????? ????? ??????
אותן נשים מתכננות הדלקה בנר רביעי של חנוכה שיתקיים ביום שלישי בשעה 18:30 והן מזמינות נשים מכל הארץ להביא חנוכיות אישיות ולהגיע לטקס בהסעות שהן מארגנות מתל אביב, ממודיעין ומירושלים
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשות הכותל לא נרגעות והפרובקציה הבאה שלהן היא הדלקת נרות חנוכה בעזרת הנשים וזאת בניגוד לדעתו של רב הכותל.

נשות הפרובוקציה משתמשות בטיעון שבהדלקה המסורתית נשללת השתתפות נשים בטקס וכי הן פועלות למנוע את ההדרה ולאפשר לנשים לקיים את מצוות הדלקת נרות החג.

לדברי לזלי זקס, מנכ"לית נשות הכותל: "נראה כי גם השנה מתכוון רב הכותל להתעלם מנשים, שהן מחצית מהעם היהודי. אולם, אנו לא מתכוונות להיכנע לתכתיביו החשוכים. חנוכה הוא חג של אור ואנו נמשיך לקיים בכותל טקסים שיאפשרו לנשים יהודיות ביטוי מלא וגמור של כל פרקטיקה יהודית. אנו קוראות לנשות ציבור להימנע מהשתתפות בטקס על מרפסת ישיבת האידרא, המתקיים במקום צדדי ומנציח את הדרת הנשים".

אותן נשים מתכננות הדלקה בנר רביעי של חנוכה שיתקיים ביום שלישי בשעה 18:30. הן מזמינות נשים מכל הארץ להביא חנוכיות אישיות ולהגיע לטקס בהסעות שהן מארגנות מתל אביב, ממודיעין ומירושלים.

בשנה שעברה התנהל פולמוס סביב טקס הדלקת נרות החנוכה בכותל, במסגרתו פנו נשות הכותל ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה למנוע הדרת נשים מטקסי הדלקת נרות החנוכה הממלכתיים, המתקיימים בכותל על טהרת הגברים בלבד, כשנשים אינן נוטלות בהם חלק. בעקבות פנייתן, הנחתה המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, שעומדת במרכז הסערות האחרונות סביב רדיפת חרדים והדרתם, את רב הכותל לפעול לשילובן ולהשתתפותן הפעילה של נשים בהדלקת הנרות עצמה במסגרת טקסי הדלקת הנרות הממלכתיים המתוכננים בחג החנוכה. בתגובה הודיע רב הכותל כי הטקס המרכזי יתקיים כמו בשנים עברו בעזרת הגברים, טקס בעזרת הנשים לא יתקיים כלל וכלל, וטקס בהשתתפות נשים יתקיים במרפסת ישיבת האידרא המרוחקת מרחבת הכותל.

לאור זאת, יזמו נשות הכותל פניות ישירות לנשות ולאנשי ציבור, המוזמנים מדי שנה להדלקת הנרות בטקסים הללו, וקראו להם להחרים אותם. למרות זאת השרה גילה גמליאל וחה"כ ציפי לבני הגיעו לטקס והדליקו את השמש.

באחד מימי החנוכה אשתקד עוררה סערה חכי"ת זוטרה מהספסלים האחוריים של הכנסת כאשר הבריחה חנוכיה לכותל בחסות תפקידה.



1 תגובות

מיין תגובות